تشکل فراگیر گروه های تبلیغی کشور به عنوان یک نهاد ملّیِ مستقلِ حوزویِ آتش به اختیار در نظام فرهنگی تبلیغی کشور با رویکرد حرکت به سمت احیای تبلیغ گفتمانی با تمرکز بر موضوع سبک زندگی در محیط خانه و مخاطب خانواده در سال1389 تأسیس شد.
رسالت این مجموعه عبارت است از ؛ توسعه ، ارتقاء ، تقویت ، آسیب زدایی ، مانع زدایی ، هویت بخشی و الگوسازی تبلیغ گروهی برای افزایش نفوذ و تأثیر تبلیغ اسلامی.
از جمله عوامل مهم در تأسیس این مجموعه می توان به موارد ذیل اشاره نمود ؛
– تشکیل مجموعه ای برای پیگیری امور صنفی گروه های تبلیغی خودجوش
– نیاز به نوآوری در سازماندهی و آرایش فعالان حوزه ی تبلیغ (حرکت از تبلیغ انفرادی به سمت تبلیغ گروهی ، شبکه ای و جبهه ای)
– نیاز به گسترش عرصه ها و میدان های تبلیغی (حرکت از حضور در مساجد و مراکز مذهبی به نقش آفرینی در عرصه های ناشناخته و بکر تبلیغی )
– نیاز به بکارگیری ابزارهای نوین تبلیغی (حرکت به سمت تبلیغ چندرسانه ای)
مدیران گروههای تبلیغی در مجمع عمومی ابتدای دوره سوم اعضای فعلی هیئت نظارت تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب را پیشنهاد دادند؛ با توجه به عنایت این بزرگواران نسبت به اهمیت جریان تبلیغ گروهی این امر با استقبال ایشان مواجهه شد و اعضای شورای مرکزی تشکل به صورت فصلی گزارش عملکرد خود را خدمت اعضای هیئت نظارت ارائه مینمایند و از رهنمودهای ایشان بهرهمند میشوند.
اعرافی (زیدعزه)
طائب (زیدعزه)
پناهیان (زیدعزه)
جوشقانیان (زیدعزه)
طبق اساسنامه تشکل فراگیر هر سه سال یکبار مدیران گروههای تبلیغی به وسیله برگزاری انتخابات در مجمع عمومی سالیانه، 7 نفر از میان متقاضیان حضور در شورای مرکزی که میبایست از مدیران گروههای فعال باشند را انتخاب مینمایند. از اهم وظایف اعضای شورای مرکزی انتخاب دبیر، سیاست گذاری و بررسی عملکرد دبیرخانه تشکل می باشد.
شورای مرکزی تشکل هر دوره یک نفر را از میان خود برای تمشیت امور اجرایی تشکل انتخاب میکنند و دبیر وظیفه دارد با انتخاب معاونین و کارشناسان، دبیرخانه تشکل را در راستای ایفای وظایف و سیاستهای کلان مدیریت نماید.
دبیر پنجمین دوره تشکل فراگیر گروه های تبلیغی کشور
طراحی و هدایت عملیاتهای عمومی و تجمیع گزارش گروههای تبلیغی بر عهده این معاونت میباشد که مطابق با تقویم عملیاتهای تشکل فراگیر 11 عملیات ملی و مذهبی در طول سال طراحی و اجرا می شود که از این تعداد 8 عملیات با گفتمان مشترک و 3 عملیات بدون آن خواهد بود. همچنین از دیگر وظایف این معاونت ثبت عضویت گروههای تبلیغی، تجمیع گزارشات عملکرد، بهروزرسانی و تکمیل بانک اطلاعات آنها میباشد.
این معاونت بهطور کلی وظیفه تهیه گزارش و مستندسازی و انتشار و انعکاس فعالیتهای دبیرخانه و گروههای تبلیغی را بر عهده دارد که شامل عکسبرداری، فیلمبرداری، طراحی، تدوین، خبرنوسی، مدیریت شبکههای اجتماعی و … میشود.
تدوین راهبردها و سیاستهای کلان تشکل با همفکری اعضای هیئت اندیشهورز که از افراد با سابقه در عرصه تبلیغ گروهی میباشند، تا دیگر بخشهای دبیرخانه مطابق به این سیاستها و نقشه راه به وظایف خود عمل نمایند.
این معاونت علاوه بر تعیین محورهای گفتمان مشترک گروههای تبلیغی در موسمهای ملی و مذهبی، اقدام به تولید و تأمین محتوای متناسب با آنها در قالب بستههای پشتیبان محتوایی مینماید که محتواهای کاربردی در عرصههای مختلف مورد نیاز مبلغین به صورت مجازی و رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد. این بستههای محتوایی در بستر سایت و کانالهای “بسته فرهنگی” در پیامرسانهای مختلف منتشر میشوند. همچنین این معاونت به طراحی و برگزاری دورههای آموزشی مورد نیاز گروههای تبلیغی میپردازد.
از اهم وظایف این معاونت میتوان مدیریت منابع مالی و تنخواه گردانی، نامهنگاری و پیگیریهای اداری را برشمرد. امور استانهای تشکل فراگیر و تمشیت امور رابطین و گروههای مستقر در استانهای کشور نیز ذیل این معاونت کارپردازی میشود.
این معاونت در دو عرصه پشتیبانی سخت افزاری از فعالیتهای دبیرخانه و طراحی و اجرای برنامههای فرهنگی مانند گعدههای هفتگی مدیران گروه های تبلیغی به وظایف خود عمل می نماید. علاوه بر این برخی امور رفاهی مانند اسکان در شهر مقدس قم و مشهد، هماهنگی اردوگاهها و اماکن ورزشی و … در حیطه عملکرد این معاونت است.
حاج سیدجوادی
استقامت
هادی پور
عزت زمانی
شعبان زاده
ارتقایی
تمامی حقوق برای تشکل فراگیر گروه های تبلیغی محفوظ است .